Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kněz, Novinář a Žid

Nedávno jsem se rozčílil a e-rozeřval na jedno medium, které se rochnilo v tom jestli na Australian Open Murrayova samička křičela na Berdycha že je hovado nebo hovado český. Sám náš nejlepší tenista poprosil novináře: “Chlapi fakt ten konflikt neřešte, prosím! To ke sportu patří!” A druhý den když jsem otevřel to stejné médium, šťourání mrtvému v análku pokračovalo přes celou stránku sportovní rubriky a o tenise nikdo nepsal. Naštvalo mne to a závěrem jsem jim napsal že se nedivím, že novinařina je po politice nejméně respektovaným povoláním, když si svůj mrzký peníz vydělávají tak podlým způsobem. Uznávám že to je zlé generalizování a že i novináři jsou různí, zvlášť někteří.

Jednoho jsem měl vždycky rád a konečně ho vystopoval. Moravce mám taky rád a smekám před jeho profesionalitou. Líbí se mi že je gay a netváří se jak někteří ostatní, že se to musí dávat na odiv, protože je to  hrozná móda a kdo je gay je lepší než my staromódní heteráci. Pro mne je otázka kdo s kým spí a jak nepodstatná a jen jsem rád, že už není homosexualita trestná, jako byla v Anglii ještě v padesátých letech minulého století. Příšerná představa že je trestali za takovou blbost!

Můj favorit asi gay není a i kdyby, umí skvěle moderovat. Se svojí kolegyní Drtinovou, která je roztomilá tím jak špičatou bradičkou klove do svých hostů snažíc se je hašteřením zahnat do kouta jak na Čt frčelo před pár lety, tvoří vyváženou dvojku. Dnes jsem se o tom přesvědčil když jsem objevil jejich pořady na internetu a zpříjemnily mi chřipkové odpoledne.

Pan Veselovský zpovídal pana Halíka a šefredaktora Respektu pana Taberyho ohledně pařížského atentátu na redakci přesoleného časopisu. Několik lidí mi doporučovalo ať se na to mrknu, že Halík mluví velice moudře, protože nejde s davem ohledně názoru na volnost projevu.

Chvílemi jsem s Halíkem souhlasil, ale když jsem se mu pozorně díval do očí, neviděl jsem v nich tu vyhlášenou dobrotu a empatii církevních představitelů, která by tam měla být. Viděl jsem jen tvrdost a pohled dravce, který čeká na moment kdy je třeba ve jménu církve udeřit.

První legrační náznak přišel ve chvíli kdy zdůrazňoval, že by chápal karikatury církve v dobách kdy byla mocná, ale teď že už je přece slaboučká, tak proč na ni útočit? Hezký pokus! Až jsem se málem nad tou ubohoučkou firmičkou rozplakal a šel jim hodit korunku do kasičky. Nad tou chudinkou co si v době krize a ve znamení pokory a lásky k bližnímu svému vyboxovala, že jí jen v Česku máme v příštích letech zaplatit šedesát, sedmdesát či kolik miliard? Chudinka majinká!!

Pak konečně vykouklo jádro pudla. Vždyť on ten časopis nakreslil panu Marii jak rodí prase! A jak si to Svatá Trojice rozdává na nebesích v “threesome”.Tak odtud vítr fouká! Ne chápání muslimských bratří, že jim zesměšnili Proroka, ale odsuzování proto, že i nám zesměšnili naše modličky!

Vrchol ale přišel na konec. Pan Tabery mluvil moudře a s ním jsem souhlasil podstatně více i když zprvu ne. Pak se ho ale Halík nevinně zeptal: “Kdyby vám zesměšňovali holocaust, taky by se vás to asi dotýkalo, že?”

Zarazil jsem se, nechápal, ale pak mi to došlo. Pan Tabery je asi žid. Ale jak to ten Halík ví? Není on rasista v tom pravém slova smyslu jak to chápu já? Že se lidé ve slušné společnosti nedělí na druhy podle původu a barvy kůže ale odlišují se pouze různou úrovní svých osobností? Pro rasisty je ale původ prvořadý! Halík zasadil Taberyho do škatulky žid, tudíž by měl uvažovat jinak než on a zesměšnění holocaustu by mu mělo vadit. Ale proč? Já asi nejsem žid, ani nevím, ale určitě jsou mezi mými kamarády spousty židů a neřešíme to! Koho to zajímá, copak jsme blbci? Pokud se tím tedy nechlubí jako kdysi Fischer nebo Železný, co si připlácl Davidovu hvězdu, nasadil jarmulku a šel se exhibovat do televize a na Staromák. Mne by naštvalo kdyby někdo zesměšňoval holocaust protože to byla příšerná kapitola v lidských dějinách a věřím že by to dráždilo i každého jiného soudného člověka. Halíka samozřejmě ne, protože to se vraždili "jen" lidi, ale kdo se dotkne náboženských symbolů běda mu!

Nechápu jak může Halík srovnávat holocaust s pannou Marií a Alláhem! Je normální?

Abych byl ale konkrétní! Taky mám oblíbené bájné postavy ale kdyby někdo namaloval Bajaju, jak místo aby saň zabil, nechá si všema sedmi hlavama dělat orál, nebo Vinnetoua jak si to rozdává s Old Shatterhandem, asi bych to nesrovnával s vyvražděním milionů lidí.

Že ani já bych neměl srovnávat Bajaju s Ježíšem a Marií? A proč ne? Protože v Marii věří mnohem víc lidí? To je ale jen otázka propagandy či promo kampaně chcete li, o kvalitě či pravdivosti příběhu to nic nevypovídá. I lyšák Halík do diskuze podšoupnul jedno z církevních dogmat a nikdo se nad tím nepozastavil a blábol o neposkvrněném početí už se šíří éterem jako samozřejmost stejně jako o stovky či tisíce let dříve.

Třeba se najdou v církevních řadách i kněží kteří chtějí konat dobro a neberou církev jen jako silnou politickou stranu vhodnou k uchopení moci, ale když jsem si udělal oblíbený pokus, vyšlo mi že Halík to určitě není.

Zkuste to taky. Stáhněte zvuk ať neslyšíte ty hebké řeči, dívejte se mu do očí a budete koukat co uvidíte. Brrrrrr! Ne nadarmo se říká oko do duše okno.

A pan Veselovský... , ten byl skvělý jako vždycky!

Posílám mu palce, karmy, véčka a jsem rád že můžu něco pochválit!

Autor: oliver burian | středa 4.2.2015 10:20 | karma článku: 24,36 | přečteno: 1280x
  • Další články autora

oliver burian

Pražské jaro rozpuklé tisíci tónů

Slyšet naší hymnu akusticky v podání České filharmonie je požitek, katarze a tak orgastická zkušenost až mne napadlo, že podobně jako Muslimové jednou za život musí do Mekky, měl by si Čech v tomto podání poslechnout svou hymnu.

25.5.2016 v 14:00 | Karma: 9,10 | Přečteno: 251x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Všichni jsme alkoholici, smiřme se s tím!

Dnes jsem s jedním kamarádem řešil problém jiného, co prošel léčebnou návykových závislostí a potýká se s recidivou. Mezi řečí jsem zmínil definice alkoholismu a jeho to upoutalo a požádal mne jestli bych mu je neposlal písemně.

12.5.2016 v 14:00 | Karma: 38,27 | Přečteno: 4797x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Nemůžu si pomoct ale Babiše obdivuju. Jsem blázen?

Samozřejmě že sleduju vývoj ohledně EET. Senilní a bezpohlavní kolovrátek z ODS co bulí a naříká mi nestojí za komentář. Snad za jediný. Ať toho nechá, nemá na to, jak znovu předvedl v nedělních OVM!

14.1.2016 v 10:00 | Karma: 29,86 | Přečteno: 666x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Souboj mezi papírem a e-knihami? Zastrčte meče do pochev, je to zbytečné!

Bývám svědkem diskuzí kdy se lidé do krve hádají co je lepší – papírové knihy nebo čtečky? Obojí je nejlepší!

8.1.2016 v 11:05 | Karma: 22,68 | Přečteno: 1240x | Diskuse| Kultura

oliver burian

Kotek versus Tarantino? No to mě podržte!

V čase vánočním jsem shlédl dva filmy plné slunce, sněhu, dramat a byl dramaticky překvapen. Dalším co oba filmy spojuje je velké množství “sedících” scén a diskuzí. Že se u Kotka jedná o přepis divadelní hry je známo.

7.1.2016 v 14:00 | Karma: 14,22 | Přečteno: 704x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
S přibývajícím věkem mne psaní začíná bavit stejně jako sport. Píšu rád a možná ne úplně blbě, protože má kniha "Povídky toaletní" se dobře prodávala. "Úsvit", první díl trilogie "Soumrak nosičů" o českém showbyz vyšel vloni a právě "křtíme" nový román "Julie v červnu, Romeo na konci listopadu. Jde o veselou tragedii popisující vztah starého chlapa s mladou holkou. Více na www.oliverburian.cz

Můj Kodex blogera:

1) S blogy neotravuju ty co mne a mé názory znají, píšu pro čtenáře idnes.

2) Píšu tak abych čtenáře pobavil a když někoho urážím tak jen ty co si to zaslouží:o)!

3) Neškemrám u kamarádů o karmy!

Seznam rubrik