Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kancelář Blaník – já je prostě žeru!

Včera jsem byl při vaření oběda unaven uprchlickou krizí, Řeckem a jinými zprávami které jsou na čtyřiadvacítce omílány kolem dokola. Tak jsem hledal nějaký pořad, který by mi tuto mimořádně příjemnou chvíli ještě o něco vylepšil.

Plešatý, tlustý, vulgární a asi proto tak populární lopata kuchař by z přípravy mého pokrmu neměl radost. Vyhýbám se jeho receptům protože bych opravdu nechtěl mít pupek jako on, coby mezistanici k “nádhernému” ovarovitému somatotypu, co sedí na hradě jako symbol češství.

Grilovaná zelenina a krůtí prsa mi dávala jen dvacet minut času na to, abych našel pořad co mne bude zajímat. V televizi nebylo nic co by mne zaujalo, tak hurá na Stream!

Odvážné palce oukej, ale přece jen příliš mnoho intelektuálně zachmuřených tváří prezentujících své názory na to, jak by dělaly filmy kdyby to uměly. Ale jo, dávám jim lehký palec nahoru.

Pak mne napadla Kancelář Blaník. Kdysi jsem se na pár dílů koukal a i když humor jen těsně balancuje nad hranicí fekálu, pobavilo mne to. Tak jsem to zkusil znovu. Nejdřív jsem dal Virózu Ovčáček. Pavel Liška je pro mne malý bůh mezi českými herci a i příběh je vtipný, tak jsem se při vaření bavil.

Prostřel jsem si a k jídlu pustil starší díl, Jaňule a Peťule. To na talíři chutnalo dobře, ale díky tomuto dílu Kanceláře Blaník, to byl jeden z nejlepších obědových zážitků za poslední měsíce.

Herec v hlavní roli je skvělý a stejně i jeho dva kolegové. Námět mířící na “love story” Ťululuma, který ještě nedávno stál v čele naší vlády, a ordinérní samice, je brilantně konstruovaný. Zíral jsem a chvílemi smál tak, až mi málem zaskočilo sousto. Nechápal jsem jak je možné, že někdo tu situaci chápe úplně stejně jako já a ještě to dokáže tak vtipně a odvážně natočit. Že dokáže pranýřovat naší rádoby elitu národa, která na nás prosté lidi kouká shůry, ověšená klenoty od Cartier či kabelkami jiného světoznámého módního návrháře. Že si dokáže dělat srandu z našich spoluobčanů, novozbohatlických dacanů. Jaňule a Peťule jsou neskutečná dvojka, směle konkurující předcházejícím pitoreskním párům zdobícím naší politickou scénu v minulých letech. A v příběhu to schytali přesně tak jak si zaslouží! I když se třeba ze soudního sporu vykroutí, domnívám se že je moc dobře, že vox populi prezentovaný třeba jen dvacetinou národa která sleduje Kancelář Blaník, chápe jací jsou tito lidé ubožáci bez charakteru a cti, oblblí pocitem vlastní důležitosti a nedotknutelnosti.

Neskutečně jsem si pochutnal a to nejen na jídle které jsem při sledování pořadu konzumoval.

Pak mne napadla odvážně štěpná myšlenka.

Je to v naší zemi opravdu všechno tak na h..no, když máme možnost se ve veřejném prostoru tímto způsobem trefovat do bývalých či současných papalášů? Kdysi za totáče jsme v hospodě diskutovali o tom, kolik bychom byli ochotni obětovat za to, kdyby komunisti odtáhli do pr..le! Nabízené oběti byly obrovské! Tisíc piv, auto, manželka, tchyně:o) nebo dva roky bez sexuálního styku.

Přesto že na nás bolševik stále vykukuje, i když přiskříplý kamenem demokracie, už se ho nemusíme bát a přinášet žádné oběti. Penze sice nejsou nic moc, za přeplněné nákupní vozíky zaplatíme víc než naši sousedi směrem na západ a kvalita produktů je horší. K moři většina z nás létá jen dvakrát za rok tak je to všechno "svrab, neštovice" a důvod k blbé náladě. Je to opravdu tak a nejsme poněkud nevděční za blahobyt kterého si většina z nás užívá?

Asi to schytám když napíšu, že pro mne je svoboda projevu víc než nacpané břicho nesmyslnými pokrmy dle populárních receptů podporujících šílenství jídla. Je pro mne i víc než francouzské Alpy či pláž na Bibione.

Kancelář Blaník je pro mne symbolem svobody projevu a za to jsem tvůrcům a situaci v naší společnosti vděčný!

Těším se na další díly a doufám, že už se píše scénář týkající se dalšího arogantního blba, kterého už snad brzo zavřou a nebudu se muset na jeho obličej koukat při reportážích ze soudní síně.

Sakra! Teď jsem si uvědomil že tento blog není drtící a ostře kritický, ale spíš něco chválí. Tak to asi nikdo nebude číst a ani karmy nebudou. Ještě že mám jednu v koupelně:o)!

 

Autor: oliver burian | středa 22.7.2015 14:00 | karma článku: 37,21 | přečteno: 4122x
  • Další články autora

oliver burian

Pražské jaro rozpuklé tisíci tónů

Slyšet naší hymnu akusticky v podání České filharmonie je požitek, katarze a tak orgastická zkušenost až mne napadlo, že podobně jako Muslimové jednou za život musí do Mekky, měl by si Čech v tomto podání poslechnout svou hymnu.

25.5.2016 v 14:00 | Karma: 9,10 | Přečteno: 251x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Všichni jsme alkoholici, smiřme se s tím!

Dnes jsem s jedním kamarádem řešil problém jiného, co prošel léčebnou návykových závislostí a potýká se s recidivou. Mezi řečí jsem zmínil definice alkoholismu a jeho to upoutalo a požádal mne jestli bych mu je neposlal písemně.

12.5.2016 v 14:00 | Karma: 38,27 | Přečteno: 4797x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Nemůžu si pomoct ale Babiše obdivuju. Jsem blázen?

Samozřejmě že sleduju vývoj ohledně EET. Senilní a bezpohlavní kolovrátek z ODS co bulí a naříká mi nestojí za komentář. Snad za jediný. Ať toho nechá, nemá na to, jak znovu předvedl v nedělních OVM!

14.1.2016 v 10:00 | Karma: 29,86 | Přečteno: 666x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Souboj mezi papírem a e-knihami? Zastrčte meče do pochev, je to zbytečné!

Bývám svědkem diskuzí kdy se lidé do krve hádají co je lepší – papírové knihy nebo čtečky? Obojí je nejlepší!

8.1.2016 v 11:05 | Karma: 22,68 | Přečteno: 1240x | Diskuse| Kultura

oliver burian

Kotek versus Tarantino? No to mě podržte!

V čase vánočním jsem shlédl dva filmy plné slunce, sněhu, dramat a byl dramaticky překvapen. Dalším co oba filmy spojuje je velké množství “sedících” scén a diskuzí. Že se u Kotka jedná o přepis divadelní hry je známo.

7.1.2016 v 14:00 | Karma: 14,22 | Přečteno: 704x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
S přibývajícím věkem mne psaní začíná bavit stejně jako sport. Píšu rád a možná ne úplně blbě, protože má kniha "Povídky toaletní" se dobře prodávala. "Úsvit", první díl trilogie "Soumrak nosičů" o českém showbyz vyšel vloni a právě "křtíme" nový román "Julie v červnu, Romeo na konci listopadu. Jde o veselou tragedii popisující vztah starého chlapa s mladou holkou. Více na www.oliverburian.cz

Můj Kodex blogera:

1) S blogy neotravuju ty co mne a mé názory znají, píšu pro čtenáře idnes.

2) Píšu tak abych čtenáře pobavil a když někoho urážím tak jen ty co si to zaslouží:o)!

3) Neškemrám u kamarádů o karmy!

Seznam rubrik