Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kotek versus Tarantino? No to mě podržte!

V čase vánočním jsem shlédl dva filmy plné slunce, sněhu, dramat a byl dramaticky překvapen. Dalším co oba filmy spojuje je velké množství “sedících” scén a diskuzí. Že se u Kotka jedná o přepis divadelní hry je známo.

U Tarantina to nejspíš byla rozhlasová dramatizace, mne napadlo když jsem oba filmy porovnával.

Pokud se týká titulu Padesátka, šel jsem na premiéru trochu ze slušnosti neboť mi nebylo nejlépe a též ze zvědavosti co nová produkční firma Redbloom předvede. Byl jsem skeptický protože nejsem příliš velkým milovníkem nových českých filmů, které až na malé výjimky (Domácí péče, Kobry a užovky) většinou nestojí za návštěvu kina a je lepší je shlédnout doma na videu.

Zato na Hateful Eight, giganta americké režie Q. Tarantina jsem se těšil jako každý milovník amerických filmů drsné školy. Byl jsem zaskočen vyjádřením jednoho uznávaného režiséra, že to je blábol a že po deseti minutách usnul a když se čtvrt hodiny před koncem probudil, o nic podstatného nepřišel. Napadlo mne že to je asi profesionální deformace. A jak vlastně může vědět o co přišel když spal?

Natěšený jsem se uvelebil před plátno a pustil další Tarantinovu pecku. Předpokládal jsem že budou hrdinové blábolit sáhodlouhé nesmysly podobně jako v Django před vyvrcholením děje a byl připraven být tolerantní, ale to co se odehrávalo na plátně mne opravdu zaskočilo. Hned první záběry daly jasně najevo že se bude jednat o “pomalý” film. Mám rád “pomalé” filmy pokud mají náboj, tak jsem se těšil dál. Hudba Ennia Morriconeho spolu se záběry na zasněženou krajinu a detaily hlav koní byly krásným, ale posledním zážitkem co mi film přinesl před hodinami nudy než nastalo finále.

Miluju Kurt Russella, Samuel L. Jacksona, Tim Rotha a i další hvězdy co ve filmu hrají. Přes detailní záběry na oblíbené tváře prvních dvou jmenovaných na začátku filmu, mne začal dialog najednou nudit a přál jsem si aby už se začalo něco dít. Dělo se jen to, že nekonečné bláboly pokračovaly i v momentě kdy se objevil další protagonista. S úctou jsem usnul.

Jsem ale zarputilý a vydržím hodně, tak jsem po probuzení film vrátil do momentu co jsem si pamatoval a s hrůzou zjistil, že z více jak dvou a půl hodiny stopáže uběhlo zatraceně málo. Další nekonečné minuty jsem se modlil aby už přestali kecat a konečně někdo někoho rozstřílel na cucky.

Než se tak stalo usnul jsem znovu s myšlenkou že Tarantino vykrádá sám sebe, protože ty nekonečné kecy, jako bych už slyšel v některém z jeho předchozích filmů. Nevzdal jsem to a po probuzení film dokoukal. Ve finále se to konečně rozjelo a pro mrtvoly nebylo kam plivat, hlavy se rozlétávaly na cucky a byl to starý dobrý Quentin.

Jenže za to sáhodlouhé utrpení před tím, kdy jsem byl nucen asi pětkrát sledovat, jak se prknem zatloukají dveře a řeči o ničem neberou konce, to nestálo. Zjednodušeně řečeno jsem se dvě, ze dvou a půl hodiny nudil a byl šťastný že jsem na tom nebyl v kině.

Zcela jiný zážitek jsem měl z Padesátky. Přesto že křesla v kině Lucerna nepatří k nejpohodlnějším (a ničily mne souboje toaletních vod premiérových buranů sedících kolem, řídících se asi módou z minulého století, že kdo víc voní je lepší)zapomněl jsem na to a najednou zjistil že se směju a nechci se jít vyčůrat, abych o některou z vtipných scén nepřišel. Byl jsem překvapený. Zpočátku mi připadalo že herci příliš křičí a přehrávají, ale pak jsem si na polohu filmu zvykl a pohltila mne. Skvěle jsem se bavil i při statických scénách a když o tom přemýšlím, mám pocit že by se mohl Tarantino od Kolečka (autor scénáře) učit. Jasně že Pavelka, Schmitzer či Cibule, pokud srovnávám filmové bardy, mohou jen těžko konkurovat hvězdám v Hateful Eight, ale jejich proslovy jsou mnohem zábavnější.

Nevím jak vy, ale já se na filmy dívám proto abych se bavil (když chci nudné a trapné kecy, tak si pustím čtyřiadvacítku a poslouchám proslovy Zemana či Kalouska) a u Padesátky jsem se bavil hodně.

Samozřejmě že jsem nebyl překvapen hodnocením kritiků. Musí být zaskočeni tím, že jim film nezapadá do žádné z jejich škatulek. Když jsem sledoval hodnocení Odvážných palců, pochopil jsem že vůbec nejsou odvážné, ale setsakramentsky intelektuálně konformní. Proto zejména Ivča film rozcupovala na cucky a pejorativa co používala možná zaslechla když někdo mluvil o ní.

Přes názory fundovaných zap.děnců čísla hovoří. V druhém týdnu po uvedení Padesátka pobila i Star Wars a už ji shlédlo víc jak 200 000 diváků. Všude na světě se kvalita filmů řídí tržbami a pokud vezmeme stejné měřítko, jednoznačně se jedná o český blockbuster.

Skromně se domnívám že až si divácká obec zvykne na to, že postavy ve filmech ne vždy hovoří tak jak se učí ve škole, stane se Padesátka kultovním filmem plným nesmrtelných hlášek.

 

Takže Kotek a Redbloom versus Tarantino a Weinstein Company?

….. and the winner is:

…………………………………………Vojta Kotek a Redbloom!

 

Autor: oliver burian | čtvrtek 7.1.2016 14:00 | karma článku: 14,22 | přečteno: 704x
  • Další články autora

oliver burian

Pražské jaro rozpuklé tisíci tónů

Slyšet naší hymnu akusticky v podání České filharmonie je požitek, katarze a tak orgastická zkušenost až mne napadlo, že podobně jako Muslimové jednou za život musí do Mekky, měl by si Čech v tomto podání poslechnout svou hymnu.

25.5.2016 v 14:00 | Karma: 9,10 | Přečteno: 251x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Všichni jsme alkoholici, smiřme se s tím!

Dnes jsem s jedním kamarádem řešil problém jiného, co prošel léčebnou návykových závislostí a potýká se s recidivou. Mezi řečí jsem zmínil definice alkoholismu a jeho to upoutalo a požádal mne jestli bych mu je neposlal písemně.

12.5.2016 v 14:00 | Karma: 38,27 | Přečteno: 4797x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Nemůžu si pomoct ale Babiše obdivuju. Jsem blázen?

Samozřejmě že sleduju vývoj ohledně EET. Senilní a bezpohlavní kolovrátek z ODS co bulí a naříká mi nestojí za komentář. Snad za jediný. Ať toho nechá, nemá na to, jak znovu předvedl v nedělních OVM!

14.1.2016 v 10:00 | Karma: 29,86 | Přečteno: 666x | Diskuse| Společnost

oliver burian

Souboj mezi papírem a e-knihami? Zastrčte meče do pochev, je to zbytečné!

Bývám svědkem diskuzí kdy se lidé do krve hádají co je lepší – papírové knihy nebo čtečky? Obojí je nejlepší!

8.1.2016 v 11:05 | Karma: 22,68 | Přečteno: 1240x | Diskuse| Kultura

oliver burian

Facebook – Mít či Nemít, toť otázka !

“Ty nemáš fejsbůk, si normální? To píšeš blogy a knížky a nejsi na fejsu? Dej se zahrabat blbče, ujel ti vlak!” Kulí na mne oči kamarádka s upřímným zděšením.

23.10.2015 v 11:38 | Karma: 15,82 | Přečteno: 776x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
S přibývajícím věkem mne psaní začíná bavit stejně jako sport. Píšu rád a možná ne úplně blbě, protože má kniha "Povídky toaletní" se dobře prodávala. "Úsvit", první díl trilogie "Soumrak nosičů" o českém showbyz vyšel vloni a právě "křtíme" nový román "Julie v červnu, Romeo na konci listopadu. Jde o veselou tragedii popisující vztah starého chlapa s mladou holkou. Více na www.oliverburian.cz

Můj Kodex blogera:

1) S blogy neotravuju ty co mne a mé názory znají, píšu pro čtenáře idnes.

2) Píšu tak abych čtenáře pobavil a když někoho urážím tak jen ty co si to zaslouží:o)!

3) Neškemrám u kamarádů o karmy!

Seznam rubrik